Social Icons

joi, 25 iulie 2013

Tot ce este cu adevarat de valoare nu se obtine usor

De-a lungul vietii, cei mai multi oameni aleg calea mai usoara, in diverse domenii. Insa aceasta cale mai usoara, in timp, nu duce la rezultatul dorit, ci la opusul lui.  
Cu totii ne dorim sa fim sanatosi, energici, supli si plini de viata, insa doar putini sunt dispusi ,,sa plateasca pretul". Vrem totul instant, cu rezultate miraculoase si, daca este posibil, cu cat mai putin efort din partea noastra. Suntem ademeniti cu multe pastile-minune sau cu diete-minune.
Suntem mintiti ca pastila x ne ajuta sa slabim si suntem asigurati ca respectiva pastila nu va determina si efecte adverse. ,,Poti manca ce vrei si cat vrei. Cu pastila x slabesti fara efort, y kilograme in z saptamani!"  
Promotorii acestor mesaje intentionat ascund efectele adverse, distrugand, posibil in mod iremediabil, sanatatea celor naivi, dispusi sa faca orice pt a slabi ( cu exceptia singurei solutii de a slabi sanatos ). Insa tot ce este cu adevarat de valoare nu se obtine usor. Avem nevoie de determinare, perseverenta, munca si multa rabdare.

Vrei cu adevarat sa slabesti si sa traiesti sanatos?
Primul pas, mananca echilibrat din punct de nutritional. Cum? Informeaza-te. Cauta sfaturile unor medici competenti. Eu am ajuns sa o apreciez foarte mult pe dr. Mihaela Bilic, un nutritionist de incredere. In ziua de azi nu putem spune ca nu avem de unde sa ne informam. Vei spune: ,,Nu am timp, nici rabdare sa caut si sa invat cum sa mananc echilibrat din punct de vedere nutritional. Prietena mea a slabit foarte mult cu pastila x. Mananca tot ce ii pofteste inima, ia pastila si slabeste."  Ei bine, si eu cunosc multe cazuri de persoane care s-au imbolnavit dupa astfel de pastile, una chiar a si murit in mai putin de o saptamana. Cele care inca traiesc si-au dat organismul peste cap si acum nu stiu ce sa mai faca sa isi recapete sanatatea.
Daca vrem cu adevarat sa fim sanatosi, trebuie sa avem rabdare si sa perseveram in obiceiurile alimentare bune. Este mult mai simplu sa mananci fast-food si sa bei otravuri dulci (gen Coca-Cola) in loc sa ai rabdare, alegand cu atentie ce urmeaza sa mananci si cat.

Al doilea pas, fa sport cat de des posibil. Da, stiu, toti stam prost cu timpul, insa pentru lucrurile pe care le iubim intotdeauna ne facem timp. Asa ca, invata sa iubesti sportul. Cum? Pai, gandeste-te in primul rand ca faci sport pentru tine, pentru sanatatea ta. Facand sport, vei slabi sanatos, te vei mentine si te vei bucura de energie si vitalitate. Retine, tot ce este cu adevarat de valoare nu se obtine usor!

Concluzia: Renunta la diete-minune, care te ajuta sa slabesti si apoi, cand revii la obiceiurile alimentare cu care te-ai obisnuit, te ingrasi mai rau. Renunta la pastilele-minune, care iti distrug sanatatea si viata. Invata sa lupti pentru tine! Nimeni nu o poate face in locul tau. Schimba-ti modul de a gandi si de a trai. Te asigur ca, in timp, nu iti va mai fi atat de greu pe cat pare acum ca este!

Eu m-am hotarat sa aleg calea mai grea, insa calea sanatoasa si eficienta. Am inceput acum aproximativ un an, cu pasi nehotarati, sa imi schimb obiceiurile alimentare, realizand ca fac acest lucru in primul rand pentru mine. Si, in timp, am observat rezultate de care sunt incantata pe zi ce trece. De sport m-am ferit ca de nu stiu ce si nici acum nu inteleg de ce. Mi-am gasit ca principala scuza lipsa de timp. Insa, acum intentionez sa incep sa iubesc sportul si, astfel, sa imi fac timp pentru el!

Deviza: Traieste sanatos! Mananca sanatos! Fa spor cat mai des! Rezultatele nu vor inceta sa apara. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Contribuie. Parerea ta conteaza.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Blogger Templates